ŽIVOT V UTAJENÍ


Bohužiaľ, je to tak. Len málokto je na svete dostatočne tolerantný alebo dostatočne pripravený prijať naše malé tajomstvo. A preto tí z nás, ktorí nie sú obklopený skutočnými dôveryhodnými priateľmi, nemajú na výber inú možnosť než život v utajení.

Spočiatku sa vám to môže zdať fajn, veď viesť tajný život o ktorom nikto iný nevie môže byť vzrušujúce či zábavné, no časom začnete zisťovať, že vás takýto život nesmierne obmedzuje v rozvíjaní vašich magických schopností.

Začnete si hromadiť rôzne pomôcky, literatúru, nástroje, bylinky a odrazu zistíte, že ich už niet kam schovať. Samozrejme hovorím, o prípade, že žijete so svojou rodinou, tak ako ja. Bývam s mamou a so sestrou v trojizbovom byte. To znamená obývačka, jedna izba pre mamu a spoločná izba pre mňa a moju sestru. Na všetko moje magické náčinie mám vyhradenú jednu malú zásuvku s rozmermi cca 40 x 50 x 10cm. Zmestí sa mi tam len naozaj málo vecí. Ostatné sú poschovávané na takých miestach v mojej izbe, kde sa mi určite nikto nebude hrabať. Pod vankúšom, pod posteľou, v školskej taške…Proste kade tade po izbe. A veru, často aj zabúdam kde mám čo schované.

Ďalším problémom je voľný čas. Nájsť si takú hodinku denne osamote a v tichu nie je také ľahké ako sa na prvý pohľad zdá. Ja prichádzam domov zo školy prvá, lenže sestra končí zhruba naraz so mnou, takže jej dlho netrvá kým dorazí domov aj ona. Keďže chodíme na ten istý šport, odchádzame z domu aj doň prichádzame naraz. Ona sa takmer každý večer ako typická osemnástka odprace niekam do mesta, do baru, no to už je mama doma z práce, pobehuje okolo a nakúka mi ponad plece do počítača. Keď si už konečne nájdete aspoň trochu času napríklad na meditáciu či rituály, odporúčam vypnúť telefóny a pozamykať dvere. Verte mi, že byť vytrhnutý z meditačného stavu zvoniacim telefónom nie je nič príjemné. Pulz, dobre že nie 300, dezorientácia, točenie hlavy, dokonca sa môže stať, že nebudete vedieť ako zdvihnúť telefón. A čo sa tých dverí týka, pokiaľ by sa niekto nečakane vrátil domov, získate aspoň pár sekúnd navyše na spratanie pomôcok (lepšie ako nič).

Tento problém sa dá vyriešiť aj napriek tomu, že ja som to doteraz neurobila. V nejaký teplejší deň si vyjdite do prírody. Nájdite si nejaké tiché, ničím ani nikým nerušené miesto, radšej trochu vzdialenejšie od turistických chodníčkov. Prineste si sem potrebné pomôcky a v kľude sa venujte činnostiam, ktorým by ste sa doma venovať nemohli.Ja tak urobím akonáhle sa roztopí sneh a spoza tých čiernych mrakov vykukne konečne slnko. Nie je nič krajšie ako meditácia uprostred prírody.

Ďalšiu starosť v živote utajeného mága/čarodejnice, môže spôsobovať osamelosť. Je dobré mať aspoň jedného priateľa, ktorý by o vás vedel alebo by bol takýmto veciam aspoň trochu naklonený. Veľmi dobre sa dá porozprávať s nábožensky založenými ľuďmi, aj keď to nie sú práve Wiccania. Niektorým ľuďom samota vôbec nevadí. Ja, namiesto toho aby som bola samotou skľúčená, si ju vychutnávam. No väčšina ľudí je viac spoločensky založená. Pre takých sú riešením coveny. Coven (koven) je skupina čarodejníc, ktoré spolu vykonávajú rituály, oslavujú sviatky atď. Coveny nebývajú veľké, priemerne asi 2 až 5 čarodejníc/ mágov v jednom. Urobte si malý prieskum vašej lokality. Všímajte si ľudí. Možnože práve váš sused je Wiccan, ktorý by rád vstúpil do covenu.

No a pre tých, ktorí radšej pracujú samostatne, sú tu blogy ako je tento :) .

 

Emphatei

  1. No dnes mám asi taký komentovací deň..ale toto mi silno niečo pripomína :D Sestra doma, zakaždým keď sa odhodlám s niečím začať aj keď je doma, dotrieli do izby a začne do mňa “hulákať” že či som umrel, alebo si robí posmešky, že či meditujem, no a ona si to chúďa asi fakt nevšimla že meditujem :D Jedine keď jačí že som mŕtvy :D Ale inak super stránka. Bohužiaľ poznám takýchto ľudí – ako teba, iba cez net a žiadneho v mojom okolí…:( Niekedy by bolo super porozprávať sa aj naživo a nie len cez RP-čky :D

    • Máš úplnú pravdu. Niekedy by som fakt potrebovala pokecať s niekým “od nás” :D . Ja som sa po napísaní tohto článku držala vlastnej rady a začala som nenápadne sondovať medzi ľuďmi. Zistila som, že v mojom okolí je zopár ľudí, ktorí by ma s radosťou upálili na hranici, zopár, ktorí ma presviedčajú aby som nosila pentagram naopak, lebo je to viac “cool”, a zopár, ktorí nosia kresťanský ruženec ako suvenír na krku :D Takže asi na tom nie som o nič lepšie ako ty :)
      A s tou sestrou som na tom tiež podobne. Keď som sa jej snažila vysvetliť o lucídnom snení, tak zdvihla obočie a povedala: “Ty si divná. Radšej húl trávu.” :D

  2. :) Hej veď mama už čosi tuší. Sestra je neskutočný flegmatik takže tej by som kľudne mohla vzlienuť pred nosom a nevšimla by si to :) …No len minule sa mama rozhodla vymieňať postelné prádlo zrovna keď som nebola doma a pod vankúšom mi našla knihy :D Techniky prírodnej mágie a Veštenie …no nebola veľmi nadšená. Ale búrka už prešla :D :D..dokonca mi dala aj tarotové karty(málú arkánu), ktoré vyhrabala z akéhosi časopisu. No nechcela som veľmi provokovať, tak som jej radšej nehovorila, že tie už mám zaobstarané :D:D

  3. :-) som sa pekne zasmial. Fajn prečítať si takýto odľahčujúci článok. Pospomínal som si, ako som začínal…úplne presne ako tu ty opisuješ – v utajení. Nikdy som rodičom nepovedal na rovinu, čomu sa venujem, ale veď časom aj ty uvidíš ako to chodí. Najprv postrehnú, že sa správaš a rozmýšľaš neobvykle, potom ti v kabáte nájdu papierik s magickou formulkov atď…aspoň u mňa to tak bolo :-)

    a tiež praktikujem sám

Pridaj komentár

